Internetbekymmer

Sedan vi kom hem från vår härliga bröllopsresa (mer om den kommer senare) har vi tyvärr varit utan Internet hemma. Anledningen är att jag blev trött på Glocalnet och ville byta internetleverantör. Efter mycket trasslande fram och tillbaks bestämde jag mig för Bahnhof. Så långt var allt frid och fröjd. Jag fick ett brev från dem att jag skulle kopplas in den 29/11, och ett brev från Glocalnet att jag skulle kopplas ur från dem samma dag. Great. MEN. Den 29/11 kom och inte fick vi någon uppkoppling till Bahnhof. Den 30/11 ringer jag deras kundtjänst som bara kan konstatera att det stämmer att vi inte har någon uppkoppling och att de skall undersöka varför. Senare på eftermiddagen ringer de tillbaks, efter att ha pratat med ”stadsnätet” dvs Utsikt, och säger att det tyvärr blivit något fel, men att vi skall få uppkoppling ”inom 10 arbetsdagar” och att vi inte behöver betala för denna tid. Great. 10 arbetsdagar skulle betyda 13/12 (Lucia). Dagen innan Lucia ringer jag kundtjänst på Bahnhof igen för att kolla upp läget. De ber att få återkomma morgonen därpå. När de kl 11 inte har återkommit ringer jag igen, och ”vad bra att du ringde, då slapp jag göra det, men nej, tyvärr du får ingen uppkoppling idag, men på fredag den 15/12 skall du bli uppkopplad har stadsnätet lovat”. Idag är det den 15/12 och jag har fått ett e-mail från Bahnhof som säger att jag blir uppkopplad den 20/12!!! Långt ifrån de ”inom 10 arbetsdagar” som lovats och väldigt långt från den ”nästintill utan avbrott” uppkoppling som lovats mellan samarbetande operatörer. Uselt!

Jag kan inte ladda upp alla härliga bilder från bröllopsresan innan vi fått Internet hemma. Plus att det är hemskt rent allmänt att vara utan Internet. Inget jag rekommenderar… Så tyvärr har Martha rätt: ”If it works, don’t break it”…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.